The challenge of the beginning of university life and the return to face to face classes. Letter to the editor
Vol. 2 - N° 1
PDF (Español (España))

How to Cite

Pérez, M. A. ., & Chaparro, M. . (2021). The challenge of the beginning of university life and the return to face to face classes. Letter to the editor. UMAX Scientific Journal, 2(1), 61–62. Retrieved from https://revista.umax.edu.py/index.php/rcumax/article/view/11

Abstract

Como docentes hemos sido testigos de los desafíos que se presentan a los estudiantes al iniciar su vida universitaria. La vida universitaria obliga a los estudiantes a cambiar sus estilos de vida, por las exigencias que esta comprende. Luego de la pandemia por COVID – 19, no solo los nuevos estudiantes que recién se inician en su vida universitaria se enfrentan a estos desafíos. Pasar de una enseñanza impartida de manera virtual a la presencialidad se ha vuelto un desafío para todos.

 

PDF (Español (España))

References

(1) Jones EAK, Mitra AK, Bhuiyan AR. Impact of COVID-19 on Mental Health in Adolescents: A Systematic Review. Int J Environ Res Public Health. 2021 Mar 3;18(5):2470. doi: 10.3390/ijerph18052470. PMID: 33802278; PMCID: PMC7967607.

(2) The Lancet Psychiatry. COVID-19 and mental health. Lancet Psychiatry. 2021 Feb;8(2):87. doi: 10.1016/S2215-0366(21)00005-5. PMID: 33485416; PMCID: PMC7825966.

(3) Giorgi G, Lecca LI, Alessio F, Finstad GL, Bondanini G, Lulli LG, Arcangeli G, Mucci N. COVID-19-Related Mental Health Effects in the Workplace: A Narrative Review. Int J Environ Res Public Health. 2020 Oct 27;17(21):7857. doi: 10.3390/ijerph17217857. PMID: 33120930; PMCID: PMC7663773.

(4) Schwartz KD, Exner-Cortens D, McMorris CA, Makarenko E, Arnold P, Van Bavel M, Williams S, Canfield R. COVID-19 and Student Well-Being: Stress and Mental Health during Return-to-School. Can J Sch Psychol. 2021 Jun;36(2):166-185. doi: 10.1177/08295735211001653. Epub 2021 Mar 18. PMID: 34040284; PMCID: PMC8114331.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 María Adela Pérez, Marco Chaparro

Downloads

Download data is not yet available.